Skanska

skanska

 

På ANR.BBDO skapade vi en digital mötesplats för alla Skanska Sveriges 11 000 anställda. Sajten låg mellan det befintliga intranätet och Skanskas externa hemsida och var en del i ett internt varumärkesbyggande.
Alla Skanska Sverige-anställda hade en personlig sida. Sajten andades öppenhet och fungerade som en mötesplats där de anställda kunde träffas efter jobbet. De anställda kunde ställa frågor till chefer inom olika områden, skicka meddelande till varandra, ta del av nyheter, köpa och sälja prylar.

Jag drev sajten, höll den levande, jag ansvarade för innehållet och för uppdatering. Det innebär att jag skrev frekventa inlägg på startsidan, gjorde intervjuer med personer på och utanför Skanska, höll en blogg vid liv med alternerande gästbloggare, skapade externa erbjudanden för de anställda, skrev nyhetsbrev om sajten till hela Skanska Sverige, svarade på frågor, anordnade tävlingar och hade koll på statistiken.